gothia

hej nu är vi tråkigt nog hemma igen. jag längtar redan tillbaks till gothia, de var det bästa jag har varit med om.
nu ska jag iallafall skriva om allt vi har gjort. läs om du orkar, men de kommer bli långt.

lördag  resan började med att vi hämtade upp linnea som skulle åka med oss till tågstationen. när vi väl var där så hade vi lite smått tur att johannas pappa jobbar på tåget, så vi slapp ha alla väskor inne i vagnarna. vi fick istället ha dom i nått skåp där dom förvarar all smutstvätt. mysigt, men hellre de än att trängas med dom inne i vagnen. jag hade med mej viggos hockeytrunk, en ryggsäck, och adidasväskan.
jag sov som sagt med elin och johanna. vi hade kul. förutom att elin tappade en vattenflaska på hennes väska så hennes stekarbrillor gick paj. vi fick också svara på nåra frågor om gothia som tränarna hade gjort upp. jag, elin, och johanna hade alla rätt utom ett, de ni ;)
alla var tvungna att ligga i sängen och vara tysta klockan 11. de är ganska svårt att sova på tåg med tillslut gick det. 

                                            
     
                                          

söndag  när vi var framme i stockholm gick vi till pressbyrån och köpte mackor och sånt för vi var hungriga efter resan. jag och elin nilsson tänkte gå till burger king, men dom hade inte öppnat för klockan var bara 9 typ.
sen åkte vi vidare med X2000 till göteborg. där satt jag med johanna, mikka, och elin. vi spelade kort och chillade.
när vi kom fram till göteborg tog det typ en halvtimme innan vi hade fått ut alla våra väskor och hittat vars vi skulle.
vi tog iallafall en buss till skolan som vi skulle bo på. den låg typ lite utanför göteborg Vallhamra skolan.
den var helt okej, men vi hade ett jätte litet klassrum. så vi gick och klagade till dom som jobbade där, och då fick tränarna ett annat rum att sova i. 
sen gick vi och sökte upp en pizzeria, de var helt äckligt för de var typ fullgubbar där. men vi åt ändå.
efter det blåste vi upp våra madrasser, och sen bytte vi om och hade träning. det var fullt med sniglar på planen där vi var men det gick bra ändå.
efter det duschade och åt vi. sen var vi bara i skolan och chillade och snackade med nå tyskar. även fast jag går i tyska så fattade jag inte nått av de dom sa. 


     

måndag  vi vaknade kvart över sju. då var det bara att ta på sej match kläderna och gå och äta frukost. sen åkte vi med Gothia Line till matchen, som vi spelade på Kviberg. vi spelade på konstgräs mot Vellinge från skåne typ. vi vann med 2-0. jag köpte också en grå gothia tröja på intersport på kviberg.
efter matchen tog vi bussen tillbaks till skolan, där vi duschade och åt. sen ville några av oss gå på stan, och resten ville till Liseberg. jag ville till liseberg för jag har aldrig varit där.
vi åkte iallafall spårvagn dit. det var inte så jätte mycke folk. vi började med att åka Lisebergsbanan och sen Flumride och Balder och Kanonen. alla var skitkul.
sen gick vi till Ullevi för det var dags för invigningen. det var 44 tusen människor där inne, de var hur coolt som helst. vågen gick runt typ hela tiden och i slutet när det spelades we are the champions sjöng alla på hela ullevi med. vi körde också guitar hero, alla fick en plast bit i olika färger och när det var färgen man hade skulle man ställa sej upp och skrika typ. det var askul! agnes och mimmi sanden uppträdde.
när vi gick hem från  invigningen var det folk överallt. vi fick hålla i varann för att inte komma bort.
på skolan gick vi och la oss direkt.

    



   
  



tisdag  vi gick upp kvart över sju igen, fixade oss och åt frukost. sen tog vi bussen till Lemmingvallen där vi spelade mot FC Marin från USA. ärligt talat så sög vi. vi förlorade med 1-0.
sen for vi till skolan och duschade och fixade oss. efter det åkte vi in till stan, vi tänkte åka paddan men det var så lång kö så vi gick till liseberg istället. där åkte vi mycket kul, orkar inte säga allt. sockervadd åt vi också.
sen for vi tillbaks till skolan och åt middag. efter det var vi bara i skolan och chillade för tränarna var på ledarfesten.

onsdag  vi hade sovmorgon till 9 typ, för vi hade match där vid 1. när alla hade fixat dej klart och käkat lunch, åkte vi till Kviberg där vi mötte Bälinge. vi vann med 1-0 och vi spelade bra. fast alla skadade dej typ, johanna fick en fraktur i lillfingret så hon har gips, marre stukade lillfingret och har bandage, och jennifer fick jätteont i nacken.
efter matchen fixade vi oss och sen for jag, jennifer, ida, linnea, ewe, erre, och sofia till discot. resten for till liseberg igen.
vi fick stå i kö i en timme ungefär. det var asvarmt när vi väl kom in och smockat med folk.
det var jättekul där iallafall. fast när klockan var typ 10 så stod vi å dansade me nåra och då kände jag plötsligt att nån tog min mobil från min ficka på shortsen. så jag ropa till linnea att dom tog den , och då sprang vi efter dom. det var tre killar och dom var inte svenska så linnea börja snacka med som att dom skulle ge tillbaka den till mej, men dom började skrika åt oss att dom inte hade. men linnea var säker på att hon hade sett dom hålla i den, men dom hade typ slagit oss om vi sa nå mer så vi gick därifrån. så om nån har fått nått konstigt sms eller om nån har ringt från min mobil så är det inte jag. plus att alla bilderna jag hade tagit är borta. 
efter det orkade vi inte vara kvar längre, så vi gick till liseberg. efter det gick for vi till skolan och la oss.





torsdag  vi vaknade typ 9, fixade oss och sen for jag, elin, och johanna till kviberg och kollade när halmstads killarna, som vi har varit med ganska mycket på kvällarna, spelade. vi hann inte se klart hela för vi var tvungen fara till skolan och göra oss i ordning till våran egen match. vi spelade också på kviberg mot vallens if. det var 16delsfinal i a-slutspel. vi förlorade på straffar. efter det tog vi lagfoto, alla var ju lagom glada.
på kvällen var vi ute med halmstads killarna och spelade fotboll.

fredag  vi hade inga mer matcher nu eftersom att vi åkte ut. så vi åkte båt ut till en ö, det var asmysigt och fint väder. fast jag badade inte för de var maneter i vattnet. på kvällen for vi till liseberg en sista gång innan vi skulle hem.



lördag  klockan 3 gick X2000 från göteborg till stockholm. i stockholm gick vi till max och käkade. när jag, mamma, johanna, och cissi gick från max tillbaka till tågstationen såg vi en tant som gick omkring bland bilarna, och helt plötsligt drog hon ner byxorna och började skita. och cissi ropade -var de skönt?, hahhahahah.
på sovtåget satt vi och snackade med arvidsjaur killarna ganske länge, sen sov vi.

bäst vecka, med bästa laget <3

puss/a

Kommentarer
Postat av: Erika

fan va bra blogg du har! :)

2009-07-21 @ 10:59:22
URL: http://erikajosefine.blogg.se/
Postat av: elin

fan att jag inte kunde spela :(

men veckan var lätt den bästa och man kommer aldrig glömma den heller!<3333

2009-07-23 @ 23:34:28
URL: http://stigluund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0