Stockholm

Har inte bloggat om min och Matildas Stockholmsresa ännu så tänkte göra det nu. Vi landade i Stockholm vid 18 och då hämtade våran morbror upp oss och körde oss till Uppsala där vi skulle spendera första natten. Vi åt på Donken, lekte med vår lilla kusin och myste ute på altanen i kvällssolen. På morgonen dagen efter åkte vi in till Stockholm till lägenheten vi skulle bo i. Den ligger i slutet av Drottninggatan så läget var perfekt! Vi duschade och fixade oss och sedan gick vi till Kungsträdgården där Rix FM festivalen var. Jättemånga bra artister! Dock så började det spöregna och hagla så vi såg inte klart hela. Istället mötte vi upp några killkompisar och åt middag på Wookhouse, hur gott son helst! Efter middagen tog jag och Matilda en taxi tillbaka till lägenheten och fixade till oss lite för att sedan bege oss till en av killarnas lägenhet på "fest". Första gången jag festade på en söndag, haha! Vid 02 drog vi iallafall ut och hamnade på Café Opera, där bland annat Sean Banan och Robin Stjernberg var. Riktigt rolig kväll/natt, blev dock inte många timmars sömn.
På måndagen gick vi på stan hela dagen. Lunchade på Tacobar och sedan träffade vi Matildas kompis Sandra och fikade. Vi åt middag i lägenheten och sedan gick vi på en promenad genom stan på kvällen.
På tisdagen gick vi upp tidigt för en sista sväng på stan. Vi tog en paus på Joe and the juice och sedan runt 14 åkte jag hem till farmor och farfar och umgicks med dem. Gick även en sväng i Täby centrum. Vi fick sedan skjuts ut till flygplatsen och vårt plan hem gick vid 21. Resan blev jättelyckad, hade såå kul. Bilder kommer sen.

Torsdag

Igår var en riktig slappardag. Var med Samuel hela dagen, vi åt pizza till lunch på Solpizzeria och sen gjorde vi inte så mycket mer. Idag har jag jobbat och ikväll är det träning. Imorgon på morgonen har jag körlektion och sedan ska jag klippa mig. Bilder från igår!

Helgen (skulle ha publicerats i måndags)

Helgen var fullspäckad. I fredags tog Matilda studenten så vi kollade när hon sprang ut vid 10. Sedan åkte vi till Linneas studentmottagning där vi åt och fikade och firade henne. Därifrån for vi vidare till Matilda där vi firade henne. Vid sju-tiden for haf hem och hämtade lite grejer för att sedan fara till Mikaela där vi fixade oss tillsammans. Vi for sedan in till stan där vi förfestade, sen vidare till Lerbäcken på fest och sedan utgång på Olivers och Oleary's. Var hemma vid 4. Superkul kväll!
I lördags jobbade jag 12-17.30. Efter det for jag hem och sedan vidare till Mikaela där vi Carolin också var. På kvällen fick vi skjuts till Farmen där Norlie och KKV spelade. Även den här kvällen blev lyckad!
Tog en lång sovmorgon i söndags och på eftermiddagen hade jag match mot Lira. Vi vann med 2-6. Kvällen spenderades med Samuel.

Stockholm

Jag och Matilda bokade just en resa till Stockholm. Vi far på lördag och kommer hem på tisdag. En natt kommer vi bo hos vår morbror och hans familj och resten i en lägenhet. Kommer bli så kul! Bilderna är från sist jag och Matilda var i Stockholm.

summer

Fick sommarlov i tisdags, så himla skönt! Har inte gjort så mycket idag, suttit ute i solen bara. Om några timmar ska jag in till stan med familjen och Samuel och äta middag på Cg's, mys! Senare ikväll har jag träning.

Fick veta en rolig nyhet igår, att jag har fått ett till extrajobb som jag kommer börja på till hösten. Känns hur bra som helst! Bjuder på en bild på finaste kusinen från hennes bal, flera kommer senare!

Min helg

Fredag:
Var ledig från skolan så dagen spenderades på stan med Mikaela. Köpte en klänning på Bikbok och en kjol på Gina. Var också på banken och satte in pengar och aktiverade mitt nya Visa-kort. Innan vi for hem mötte vi Carolin och Jonas på Blågåsen och åt en glass. På kvällen for jag och Samuel in till hamnen och var med Jonatan och Aminda. Kvällen avslutades hemma hos mig där vi spelade kubb!

Lördag: Var med Samuel hela dagen. Vi var på Sundis och spelade fotboll och basket, låg på stranden och solade och badade (=doppade fötterna) och åt lunch i solen. På kvällen blev det middag med Samuel, Johanna och Jonathan på Walforf. Efter det satt vi på Friends ett tag och sedan gick jag och älsklingen på bio. Vi såg Baksmällan 3, riktigt rolig!

Söndag: Vaknade upp hos Samuel vid 10. Någon timme senare kom mamma och pappa och hämtade mig och så for vi och handlade lite. På eftermiddagen hade jag match mot Lira som blev vinst med 7-3, såå bra! Vi är svårslagna när vi spelar på Byavallen. Just nu sitter jag ute och tar tag i det sista plugget, snart kommer Samuel!